دانستنی های جالب و کوتاه درباره نگهداری از یخچال
نوشته شده توسط : علی


یخچال فریزر و یخچال یک کدام از مهم‌ترین و پرکاربردترین اسباب و اثاث خانگی میباشد  نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد    پس بایستی نکات و سفارش های موردنیاز برای حفظ و نگهداری بهتر از این وسیله برقی را رعایت کنیم.

به نقل از ایلنا، یخچال فریزر و یخچال از اسباب و اثاث ضروری هر معاش به شمار میروند که موجب خودداری از خرابی زود هنگام مواد غذایی می گردد . فریزر های خانگی ، یخچال ، فریزر های ویترینی و بقیه وسایل سردکننده سیستم فعالیت یکسان و ساختمان مانند هم دارا هستند و کلیه آن‌ها نیازمند رعایت بعضی نکات میباشند که در‌این نصیب به آن اشاره کرده ایم پس ما‌را ملازمت نمایید.

نکاتی که بایستی برای حفظ از یخچال فریزر بدانید

قراردادن چیزهای گرم در یخچال فریزر
غذاهای گرم را باطن سردخانه نگذارید چون باعث گرم کردن فضای فریزر وکم کردن اثر سوز‌و‌سرما میشود و به همین انگیزه ذرات برفک و یخ آب گردیده و به یار آلودگی باطن خوراک می چکند و منجر آلوده و کثیف شدن خوراک میشوند.

هوای سرد و گرم در سردخانه
یخچال فریزر هایی که بالای آن‌ها یخدان وجود ندارد، طبقات تحت سرمای بیشتری از طبقات بالا دارااست چون هوای سرد به انگیزه سنگینی ذیل خیس از هوای گرم قرار میگیرد پس طبقات بالا سرمای کمتری دارا هستند. همینطور وسایلی که در بخش در یخچال فریزر نهاده می گردد زیرا در جوار هوای خارج هنگام گشوده و مسدود شدن قرار میگیرد، از سرمای کمتری نسبت به قسمتهای دیگر فریزر برخوردار‌است.

 

راهنمای لامپ های دوراندیشی دهنده ی فریزر
معمولاً سه لامپ سبز، قرمز‌رنگ و رنگ زرد لامپ های دور اندیشی دهنده ی فریزرها می باشند. لامپ سبز نشانه دهنده ی برقراری جریان برق ورودی به یخچال فریزر میباشد. لامپ قرمز‌رنگ که مدام می بایست سکوت باشد نماد دهنده این میباشد که فعالیت سرماسازی خوب اجرا نمی‌شود که انگیزه آن ممکن میباشد فساد ترموستات باشد.

برای لامپ زردرنگ کلیدی وجود دارااست که اتصالات را به طور بی واسطه در می‌آورد تا سوز‌و‌سرما به حدّ کافی رسد و لامپ قرمز رنگ سکوت خواهد شد. با خموشی کردن این کلید در‌این هنگام ، لامپ زرد رنگ هم بی سر و صدا می‌گردد.

محل قرار به چنگ آوردن یخچال فریزر
سردخانه یا این که یخچال خویش را کنار وسایل گرما زا مانند اجاق، آب گرمکن، شوفاژ نگذارید و از قرار دادن آن تحت فروغ و روشنایی بدون واسطه خورشید اجتناب فرمایید. دستکم بایستی بیست سانتی متر در میان یخچال یا این که فریزر، با دیوار مسافت باشد . اعتنا داشته باشید در‌حالتی که یخچال یا این که یخچال فریزر بر روی یک سطح تراز قرار نداشته باشد ، در آن بی نقص بسته نخواهد شد.





:: برچسب‌ها: نمایندگی یخچال پاکشوما در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: